"Bezpieczeństwo Pracy - Nauka i Praktyka" 7/2021 str. 14-17
Zofia Mockałło
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy
Aleksandra Stachura-Krzyształowicz
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy
W ostatnich latach szczególną uwagę poświęca się dobrostanowi pracowników, a także interwencjom, których celem jest utrzymywanie bądź poprawa tegoż dobrostanu. Dotychczasowe badania wykazały, że jednym ze sposobów zachowania lub poprawy zdrowia i samopoczucia pracowników jest budowanie ich zasobów psychologicznych. Celem artykułu jest przedstawienie skutecznych interwencji zmierzających ku budowaniu zasobu osobistego, jakim jest kapitał psychologiczny.
W artykule przedstawiono typologię interwencji organizacyjnych oraz omówiono model interwencji rozwijającej kapitał psychologiczny pracowników. Następnie opisano przykłady oddziaływań opartych na tych założeniach oraz wiele innych interwencji, które są skuteczne w rozwijaniu kapitału psychologicznego i podnoszą poziom dobrostanu pracowników.
DOI: 10.5604/01.3001.0015.0301